סמוטריץ' הודיע על הקמת ועדה בנושא התקציבים לערבים

איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' הודיע על הקמת ועדה בנושא התקציבים לערבים

שר האוצר סמוטריץ': "למרות כל הלחצים והקמפיין השקרי, אני מודיע כאן שלא אאפשר את העברת התקציבים האמורים שלא דרך מנגנונים ברורים שיוודאו שהם מגיעים ליעדם ולא לארגוני פשיעה ומבלי שיהיה ברור שהם לא מתקצבים הסתה ועידוד טרור"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ אומר, כי לא יחזור בו מהחלטתו להקפיא את הכספים שיועדו לרשויות הערביות, למרות "קמפיין פוליטי ותקשורתי ציני שמתנהל נגד". בהצהרה לתקשורת אמר השר: "המדיניות שלי פשוטה. שירותים לאזרח – כן, כסף לארגוני פשיעה והסתה לטרור – לא". יחד עם זאת הורה סמוטריץ להקים צוות מיוחד שיבחן את יעדי העברת הכספים.

"הממשלה הלאומית שלנו ומשרד האוצר בראשותי מתקצבים את החברה הערבית בישראל במיליארדי שקלים בזכות ולא בחסד", פתח סמוטריץ' בנאומו.

"אזרחי ישראל הערבים זכאים לשירותים הטובים ביותר שלהם זכאי כל אזרח במדינת ישראל. החברה הערבית בישראל היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואנו מחויבים באופן מלא להעניק לה את השירותים הללו.

"עובדתית, ממשלות הימין בראשות נתניהו נתנו את התרומה המשמעותית ביותר לתוכניות לצמצום הפערים בתוך החברה הערבית.

"בעניין הזה אני עושה הפרדה מלאה בין הזכות של כל אזרח בישראל – יהודי, דרוזי, ערבי, בדואי או צ'רקסי – לשירותים ראויים, לבין ההתנגדות הנחרצת שלי לכל שיתוף פעולה עם חברי הכנסת מרע"מ והרשימה המשותפת, שהם תומכי טרור ובאופן קבוע מתייצבים לצד האויב בזמן מלחמה, כפי שראינו רק עכשיו במבצע האחרון בג'נין, במבצע שומר החומות ובמבצע מגן וחץ בעזה.

"אני רוצה לפנות מכאן באופן אישי לאזרחי ישראל הערבים ולומר לכם: אני שר האוצר שלכם ואני מחויב לכלל אזרחי ישראל ללא יוצא מהכלל. בלי שום הבדל.

"אני מאמין ואני פועל יחד עם ראש הממשלה וחבריי לממשלה כדי שתקבלו את השירותים הראויים לכם ולכל אזרח בישראל, ועל מנת לשפר את רמת השירותים והתשתיות בישובים שלכם.

"עוד כשר תחבורה השקעתי תקציבים גדולים בתשתיות כבישים ותחבורה בחברה הערבית מתוך אמונה שזה הדבר הנכון. כך אני פועל גם כשר אוצר.

"ההחלטה הנוכחית שלי להקפיא תקציב קטן שמקורו בכספים פוליטיים קואליציוניים של מנסור עבאס ולהתנות אותו בישומם של מנגנוני פיקוח ובקרה נועדה לוודא שהכסף הזה יגיע אליכם ולא לגורמי הפשיעה והטרור שפוגעים בראש ובראשונה בכם. זה קודם כול אינטרס שלכם, פשוט כי אתם הראשונים שסובלים מכך.

"צריך לומר האמת, אולי שכחתם, אבל את התקציב הנוכחי שאני מקפיא כרגע גם הממשלה הקודמת שחבריה תוקפים אותי עכשיו וסומכים על הזיכרון הקצר שלכם, ביקשה לעצור. גם הם הבינו שזה הרסני לחברה הערבית ולמדינת ישראל כולה. אבל אז מנסור עבאס ומפלגת רע"מ החרימו את ההצבעות במליאה ואיימו להפיל את הממשלה והממשלה נכנעה והעבירה את התקציב ללא מנגנוני בקרה ופיקוח.

"לא במשמרת שלי. המניע המרכזי של הפשיעה בחברה הערבית הוא כלכלי ולכן המאבק בה עובר דרך הכלכלה. וכשר אוצר אני לוקח אחריות על המקטע הזה במאבק הקריטי והקיומי הזה.

"יש הרבה מה לעשות ולשפר גם ביתר המקטעים – במשטרה, בפרקליטות ובמערכת המשפט. אנחנו צריכים הרבה יותר כלים חקיקתיים כדי למגר את התופעה הזו. אבל זה לא בתחום האחריות והסמכות שלי, אלא של חבריי השרים הרלוונטיים בממשלה ואני סומך עליהם שיעשו את המיטב.

"אבל הפן הכלכלי הוא בסמכות ואחריות שלי, ואני מתכוון לממש אותו בנחישות ובמקצועיות. לשם כך, ומתוך ראיה כוללת, הקמתי צוות משימה מיוחד במשרד האוצר, בהובלת מנכ"ל המשרד שלומי הייזלר, ובהשתתפות רשות המיסים, החשב הכללי ורשות האכיפה, כדי לתכלל את המאבק הכלכלי הזה בצדדים שונים שלו ולהצליח בו. זה נדבך מרכזי במאבק בהון השחור.

"המדיניות שלי היא פשוטה: שירותים לאזרח – כן. כסף לארגוני פשיעה, פרוטקשיין והסתה לטרור – לא. ולכן, למרות כל הלחצים והקמפיין השקרי, אני מודיע כאן שלא אאפשר את העברת התקציבים האמורים שלא דרך מנגנונים ברורים שיוודאו שהם מגיעים ליעדם ולא לארגוני פשיעה ומבלי שיהיה ברור שהם לא מתקצבים הסתה ועידוד טרור".



0 תגובות